خانه / ویلچر / قیمت ویلچر در بازار بین الملل

قیمت ویلچر در بازار بین الملل

ویلچر یکی از لوازم مهم برای افرادی است که به طور موقت و یا دائم نمی توانند از پاهای خود بهره ببرند و با این وسیله می توانند به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجایی کنند. این محصول در بازار در برندها و مدل های مختلفی مورد خرید و فروش قرار می گیرد که قیمت ها و امکانات هر کدام متفاوت می باشد. قیمت ویلچر بر اساس کیفیت و جنس قطعات به کار رفته در آنها متفاوت است و هر برندی نمونه ی متفاوت با قیمت متنوعی را عرضه بازار می کند.

 

به طور کلی چند نوع ویلچر وجود دارد؟

ویلچر پنترا مدل S2 (2)

 

ویلچر دارای انواع مدل های مختلفی است که به ذکر مواردی از آنها خواهیم پرداخت. لذا به صورت کلی ویلچر دارای دو نوع برقی و غیر برقی بوده و نمونه های غیر برقی از مدل های مکانیکی می باشد. انواع ویلچر مانند:

  • ویلچر ساده از حداقل امکانات لازمه برخوردار بوده و نیاز فرد نیازمند به آن را تامین خواهد نمود.
  • ویلچر ارتوپدی علاوه بر اینکه از امکانات یک ویلچر ساده برخوردار است دارای امکانات جداسازی زیردستی و جاپایی نیز می باشد.
  • ویلچر سی پی دارای نگهدارنده سر، گردن، پهلو، ران و جداکننده پاها است و برای بیماران فلج مغزی و سی پی بکار می رود.
  • ویلچر اسپرت دارای لوازم مورد نیاز شخص بوده و برای ورزشکاران در مسابقات ورزشی کاربرد دارد.
  • ویلچر برانکاردی دارای چند مدل ویلچر برانکاردی استیل، شو، تخت شو، لگن دار است که قابلیت برانکارد شدن را داشته و از پشت سری طبی برخوردار است و ارتوپدی می باشد.
  • ویلچر کالسکه ای دارای وزن سبکی بوده به همین دلیل بیشتر برای مسافرت به کار می رود و قابلیت تا شدن از دو نقطه را داشته و به صورت کم حجم داخل کوله قرار می گیرد.
  • ویلچر حمام و دستشویی از جنس استیل ضد زنگ است و سایز و ابعاد آنها به گونه ای است که قابلیت عبور از چهارچوب حمام و دستشویی را دارد.
  • ویلچر ام آر آی در استخر و اتاق عمل و رادیولوژی استفاده می شود.
  • ویلچر پلی اتیلن در اتاق عمل مراکز آب درمانی و استخرها بکار می رود.
  • ویلچر اطفال سایز و ابعاد آنها مختص کودکان است و از طرح و رنگ جذابی برخوردار هستند.
  • ویلچر برقی دارای باتری های شارژی است که بدون انرژی دست براحتی حرکت می کند و دارای یک جوی استیک در زیر دستی است که باعث هدایت شخص سواره به جلو می شود.

مشخصات ظاهری ویلچر خوب

ویلچر آلومینیومی اکتیو سبک واتر (3)

یک ویلچر خوب دارای اجزا و قطعات باکیفیت و استانداردی بوده و یکی از اجزای مهم در ویلچر دسته های آن است که باید نرم بوده و آسایش بازوها را به همراه داشته باشد و این دسته ها متناسب با نیاز فرد دارای انواع مختلفی می باشد.

دسته صندلی دارای مدل های مختلفی است. مانند دسته با طول کامل، دسته قابل چرخش، دسته لوله ای و دسته جمع و جور است. زیرپایی و زیر صندلی یک دیلچر خوب نیز دارای راحتی، ایمنی و پشتیبانی کاملی است و این زیر پایی ها دارای کفی از جنس کامپوزیتی پلاستیکی و آلومینیومی است که از پاشنه و قوزک پا حمایت می کند و قابلیت تنظیم زاویه را داشته است.

ویلچر خوب دارای قاب آلومینیومی بوده و بسیار سبک و بادوام است و دارای نورد عالی بوده است. همچنین در انتخاب این محصول باید به موتور نمونه های برقی توجه نمود که دارای دو نوع بدون جاروبک و جاروبک دار هستند که بدون جاروبک آن بدون سروصدا، دارای اطمینان بیشتر و گشتار بالاتر و طول عمر بیشتری است.

برخی صندلی های ویلچر قابل تعویض بوده و از مواد نرم و مقاوم مانند فوم، ساخته شده است. ویلچرهای برقی دارای امکانات ایستادن است و صندلی را به حالت ایستاده قرار می دهد‌. لاستیک های بکار رفته در ویلچر خوب نیز دارای کیفیت مطلوبی بوده و بسیار با دوام می باشد.

چند نکته هنگام خرید ویلچر

ویلچر دستی ایران بهکار مدل 718

جهت خرید ویلچر باید به نکات مهمی توجه نمود یکی از این نکات توجه به مدت زمانی است که قرار است از ویلچر استفاده شود مثلا در صورتی که برای مدتی کوتاه نیاز به ویلچر است سعی می شود به جنس آن توجه نشود. 

اینکه ویلچر برای بیرون از خانه و یا داخل خانه خریداری می شود نیز اهمیت زیادی دارد چون برای استفاده در بیرون از خانه باید به لاستیک و چرخ ها یا کمک فنر آن توجه نمود تا مستحکم باشد. چون باید در مقابل ناهمواری ها مقاوم باشد و آج های لاستیک آن نیز باید درشت تر باشد.

ویلچر برقی برای کسانی مناسب است که در روز با آن مسافت زیادی را در بیرون از خانه طی می کنند. فردی که از ویلچر استفاده می کند اگر دارای جثه بزرگ و سنگینی است نیاز به نمونه ای بزرگ و مقاوم دارد و بالعکس.

چرخ های ویلچر از جتس های مختلفی هستند و نمونه هایی که دارای جنس اسپوک کربنی است وزن کمتری داشته و مقاومت خوبی نیز دارد. ویلچر ها در دو نوع خانگی و بیمارستانی عرضه می شود که نوع بیمارستانی دارای وزن سبک بوده و ظریف تر می باشد.

ویلچرهایی که مناسب خارج از منزل است دارای تایرهای ضخیم و کوچک بوده و در برابر سطح زمین از اصطحکاک خوبی برخوردار بوده و از بروز حوادث جلوگیری می کند مانند نمونه های بادی که به عنوان ضربه گیر نیز عمل می نماید.

عوامل مهم در تعیین قیمت ویلچر

ویلچر اکتیو آلومینیومی سبک (12)

عوامل مختلفی در قیمت ویلچر اثر گذار است و همین عوامل باعث بوجود آمدن طیف گسترده ای از نرخ شده است به گونه ای که اگر به لیست قیمت ها نگاهی بیندازیم خواهیم دید که فاصله نه چندان زیادی بین انواع نرخ ها وجود دارد و در هر برند و مدلی نرخ متفاوتی مشاهده می شود.

هر برندی مدل های مختلفی از ویلچر را تولید می کند که همه ی آنها قیمت های یکسانی ندارد بلکه بر اساس کیفیت قیمت ها متفاوت است چون در هر مدلی از قطعاتی با جنس های مختلف استفاده شده است و همین تنوع قیمت ها باعث پاسخ گو بودن آنها به هر سلیقه و بودجه ای شده است و در نتیجه همه ی مشتریان را پاسخگو هستند.

مثلا در بین ویلچرهای مکانیکی و برقی نمونه های برقی دارای قیمت های بیشتری بوده و نمونه های ساده که از امکانات کمتری برخوردار است از ارزانترین های ویلچرها می باشد. تعیین کننده قیمت این محصول نیز تولید کنندگان آنها است که بر اساس کیفیت و هزینه های تولید نرخ را تعیین می کند.

درباره ی mohsen

مطلب پیشنهادی

ویلچر برقی تاشو بتا 25 - 7

ویلچر برقی بتا 25 فراتک، خریدی مطمئن

Warning: Undefined array key "file" in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-includes/media.php on line 1723 خرید ویلچر برقی بتا 25 با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت. هم اکنون می‌توانید به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *