Deprecated: Required parameter $output follows optional parameter $depth in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-content/themes/ARAD/framework/functions/mega-menus.php on line 326 معتبرترین مرکز خرید انواع ویلچر برقی - برسو - مرکز خرید و فروش انواع ویلچر
خانه / ویلچر / معتبرترین مرکز خرید انواع ویلچر برقی

معتبرترین مرکز خرید انواع ویلچر برقی

انواع ویلچر برقی در قیمت های متفاوتی وجود دارند و انتخاب و تهیه یک ویلچر برقی مناسب بهترین راه برای بهبود حرکت و وابسته نبودن به دیگران برای اشخاص ناتوانی است که برای حرکت و جابه جایی نیاز به کمک شخص دیگری دارند به خصوص اگر دارای کنترل جهت یابی و موتور الکتریکی باشد. از آن جهت که تنوع ویلچرهای موجود در بازار خیلی زیاد است انتخاب بهترین آن دشوار بوده به خاطر همین برای انتخاب ویلچر باید نیازهای شخص استفاده کننده را در نظر گرفت و متناسب با آن بهترین ویلچر را انتخاب کرد.معتبرترین مرکز خرید انواع ویلچر برقی

ویلچر برقی چیست؟

ویلچر برقی چیست؟ساختار ویلچر برقی به گونه ای است که برای جابه جایی و انتقال اشخاصی که توانایی راه رفتن ندارند استفاده می شود. این وسیله برای استفاده در محیط های بیرونی و داخلی طراحی شده و استفاده کنندگان را قادر می کند با حفظ استقلال و سلامت خود به امور عادی زندگی خود برسند. ویلچرها معمولا دارای یک سطح صاف برای نشستن ، چهار چرخ که دو چرخ بزرگ در عقب و دو چرخ کوچک در جلو ، استراحتگاه دست ( دارای جای دست برای استفاده کننده ) ، استراحتگاه پا ، پشتی ، دسته روی چرخ برای حرکت دادن ویلچر توسط شخص کمکی و کنترل پنل دکمه ای که مخصوص مدل های برقی ویلچر است.

مروری بر کارایی ویلچر برقی

مروری بر کارایی ویلچر برقیبسیاری از ما هم اسم ویلچر را شنیده ایم و هم خیلی خوب می دانیم برای چه کاری استفاده می شود. این وسیله را از دوران بچگی برای ما شرح نمی دهند بلکه خود ما با اولین مشاهده و دیدن شخصی بر روی صندلی چرخدار متوجه ماهیت آن می شویم. این را درک می کنیم شخصی که بر روی آن نشسته نمی تواند راه رود و او برای رفتن از جایی به جای دیگر به این صندلی احتیاج دارد. این را درک می کنیم که تعداد زیادی از انسان ها در سراسر دنیا به خاطر مسائلی مثل شکستگی پا ، فلج ، دردهای مزمن ، خستگی و غیره از صندلی های چرخدار استفاده می کنند ولی امروزه به دلایل مختلف به دنبال اطلاعات و شناخت بیشتری در مورد این وسیله هستیم. تاریخ صندلی چرخدار این موضوع را برای ما روشن می کند که قدرت همکاری و نوآوری در میان افراد چه افراد معلول و چه غیر معلول برای کسب بیشترین و موثرترین پیشرفت ها تا چه اندازه موفقیت آمیز و مهم بوده است. در حالی که از بدو ورود انسان به کره خاکی هم صندلی و هم چرخ وجود داشته است.
چینی ها و یونانیان باستان اولین کسانی بودند که فکر کردند ترکیب چرخ و صندلی می تواند فوق العاده باشد که یونانیان باستان برای ارابه هایشان صندلی های چرخدار را مورد استفاده قرار می دادند و از این تخت های چرخدار برای انتقال افرادی که توانایی راه رفتن نداشتند استفاده می کردند و در چین نیز حدودا به ۵۲۵ سال قبل از میلاد می رسد. همان گونه که گفته شد هدف از ساخت این وسیله برای به حداکثر رساندن استقلال فردی و افزایش سطوح حرکت برای اشخاصی است که توانایی حرکت دادن اندام های پایینی خود و توانایی راه رفتن ندارند علاوه بر این وسایل توانبخشی و کمک درمانی برای اشخاص زیر مناسب است : عدم حفظ تعادل ، مشکل در نشستن یا ایستادن ، مشکل در کنترل کردن قسمتی از بدن ، تمایل به نشستن در همان حالت برای تمام وقت ، مشکل در حرکت دادن پاها و اندام های تحتانی دیگر نگرانی های فیزیکی همانند صرع ، بصری ، شنوایی ، مشکلات ارتباطی یا گفتاری ، اسپاسم ( گرفتگی ماهیچه ها ) ، حرکات غیر کنترل شده و هماهنگی ضعیف ، دشواری برای رفتن به دستشویی ، نشستن و اجابت مزاج ، عدم کنترل روده و مثانه که ممکن است خطر ابتلا به زخم های روده را افزایش دهد ، افراد دچار فلج نخاعی مغزی و تمام بدن ، مشکلات در خوردن ، نوشیدن و بلع ، کلیه آسیب های نخاعی و ستون فقرات ، جابه جایی لگن ( سر استخوان ران از سوپاپ بیرون می آید ) که می تواند حرکت های فرد را محدود کرده و در او تولید درد کند.

انواع ویلچر برقی و نحوه کارکرد آن

انواع ویلچر برقی و نحوه کارکرد آنویلچر دستی کمکی این نوع ویلچرها بر روی قسمت پشتی خود دارای دسته برای کمک به حرکت دادن صندلی توسط شخصی دیگر است و چرخ های پشتی این مدل ویلچر معمولا کوچیکتر از دیگر مدل هاست. گاهی اوقات دستگیره ترمز نیز دارند و ترمزهای پارکینگ که در پایه های ویلچر هستند نیز در دسترس قرار دارد و می توان برای پارک کردن دستگاه در مکانی استفاده شود. ویلچر دستی ( خودران ) این مدل به طور معمول برای کسانی که دست هایی قوی دارند مورد مصرف قرار می گیرد این ویلچر دارای چهار چرخ ( دو چرخ کوچک در جلو و دو چرخ بزرگ در عقب ) است دستگیره خوران ( در کنار لبه ی بیرونی چرخ ها قرار گرفته است ) ، پشتی کمری و استراحتگاه پا. استفاده کننده با تکان دادن دستگیره خودران به عقب و جلو حرکت می کند. و این مدل ویلچر از ارزان ترین ویلچرها محسوب می شود.
ویلچر برقی ( الکتریکی ) این مدل یکی از پرطرفدارترین نوع ویلچرها بوده است زیرا که آزادی و راحتی بیشتری را برای تحرک در اختیار شخص قرار داده و با این نوع از ویلچر کاربر احتیاجی به کمک شخص دیگر ندارد و حتی بدون آنکه با سختی به وسیله دست های خود از طریق دستگیره خودران باعث حرکت ویلچر شود تنها با فشار دادن یک دکمه می تواند ویلچر را به هر طرفی ببرد. ویلچرهای برقی دارای باتری ، کنترل پنل و موتور هستند. بهترین نوع صندلی چرخدار برای بیماران مبتلا به فلج مغزی و افرادی که شرایط مشابهی دارند ویلچرهای برقی هستند. این نوع ویلچرها نسبت به بقیه ویلچرهای دستی گران تر هستند اما ارزش هزینه کردن دارند. از ویلچرهای دیگر می توان : ویلچر ایستاده ، ویلچر ورزشی ، ویلچر شیب دار ، ویلچر ساحلی ، ویلچر کودکان  و ویلچر ارگونومی را نام برد.

بهترین نوع ویلچر برقی

بهترین نوع ویلچر برقیویلچرهای برقی معمولا به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین اختراعات تکنولوژیک و از مهم ترین اختراعات روز دنیا برای افراد معلول محسوب می شود. این ابزار این امکان را برای مصرف کننده به وجود می آورد که مستقل شود و نیاز به کمک یک شخص دیگر را کاهش می دهد. یک جنس ویلچر برقی مناسب و خوب باید مشخصاتی از قبیل راحتی بالا ، طول عمر باتری و استفاده طولانی مدت ، آسان برای کنترل ، قابل حمل بودن ، ظرفیت تحمل وزن ، زیرپایی و زیره صندلی مناسب و قاب آلمینیومی بدنه ویلچر برقی که یکی از ویژگی های مهم محسوب می شود را داشته باشد.

درباره ی mohsen

مطلب پیشنهادی

ویلچر دستی مسافرتی 9001

خرید و قیمت ویلچر مسافرتی 9001 ایرانی

ویلچر های مسافرتی عموما محصولاتی ساخته شده با بدنه آلومینیوم هستند که سبک باشند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *