Deprecated: Required parameter $output follows optional parameter $depth in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-content/themes/ARAD/framework/functions/mega-menus.php on line 326 ویلچر ایستا برای بیماران قطع نخاعی - برسو - مرکز خرید و فروش انواع ویلچر
خانه / ویلچر / ویلچر ایستا برای بیماران قطع نخاعی

ویلچر ایستا برای بیماران قطع نخاعی

Warning: Undefined array key "file" in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-includes/media.php on line 1723 Warning: Undefined array key "file" in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-includes/media.php on line 1723

ویلچر ایستا چیست؟ شاید بسیاری از ما شناختی از ویلچر های ایستا نداشته باشیم و ندانیم خصوصیات ویلچر ایستا چیست که این وسیله را از سایر محصولات متمایز کرده است. ویلچر ایستا برای بیماران قطع نخاعی چه امکاناتی را فراهم می کند؟ با ما همراه باشید تا شما را با انواع ویلچرهای برقی و کاربردهای آن آشنا کنیم.

 

مشخصات فنی ویلچر ایستا

ویلچر ایستا تمام برقی

جابجایی، حرکت و تامین نیازهای افراد کم توانا و خاص دغدغه همیشگی و مشکل اساسی والدین و خانواده های این افراد می باشد.ناتوانی این افراد در انجام کارهای شخصی باعث شده که همیشه برای حرکت و انجام امور خود به کمک دیگران نیاز داشته باشند.

در گذشته تمام کارها و نیازهای این افراد توسط اعضای خانواده و یا والدین و به صورت فیزیکی و کمک‌های دستی انجام می شد، پس از گذشت زمان و به وجود آمدن ویلچرهای معمولی و دستی تا حدودی کمک بزرگ و ویژه‌ای به این افراد و خانواده های آنها انجام شد.

اما ویلچرهای دستی نیز سختی ها و کاستی های خاص خود را داشتند، در استفاده از این ویلچر ها نیز تا حدودی به کمک افراد دیگر نیاز بود.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی و تجهیزات پزشکی فناوری جدیدی در عرصه وسایل حرکتی و کمکی معلولین صورت گرفت. امروزه انواع مختلفی از ویلچر برقی توسط کشورهایی مانند: ایران، تایوان و سوئیس تولید می شوند که با تکنولوژی و طرح های خاص کمک بزرگی به افراد قطع نخاعی و ناتوان در حرکت انجام شده.

ویلچر برقی مدل ایستا که از پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی است. در سه نوع

  • تمام اتوماتیک
  • نیمه اتوماتیک
  • چرخ های مکانیکی

تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

موارد استفاده ویلچر ایستا

ویلچر ایستا نیمه برقی لوو

همزمان با پیشرفت تجهیزات پزشکی در تهیه و تولید ویلچر های برقی و اتوماتیک نیاز جامعه نیز به استفاده از این تجهیزات بیشتر شده.

به طور مثال: در داخل کشور با توجه به رشد جمعیت سالمند و شمار افرادی که به طور مادرزاد و یا طی اتفاقاتی توانایی حرکتی خود را از دست داده اند و همچنین وجود جانبازان و قطع نخاعیانی که در طی سالیان جنگ توانایی فیزیکی خود را از دست داده اند باعث شده که نیاز به ویلچر های برقی بیشتر خود را نشان دهد.

علاوه بر این برخی امکانات و ویژگی‌های مثبت ویلچرهای برقی باعث شده که این وسیله بیشترین کمک را به افراد معلول و خانواده های آنها داشته باشد. برخی از ویژگی ها و مزایای ویلچر های برقی شامل:

  • سبک بودن به دلیل استفاده از آلیاژ مقاوم و کم وزن آلومینیوم و همچنین قابلیت جابجایی و حمل آسان حتی در اتومبیل
  • قابلیت تحمل وزن بالایی دارند و شما می توانید در موارد ویژه بسته به نیاز خود آنها را سفارش دهید.
  • در هنگام ایستادن با توجه به نقاط ایستایی متعددی که در دستگاه تعبیه شده تعادل و امنیت بالایی دارند.
  • نقاط مختلفی مانند کفی پا، نگهدارنده زانو، کمربند ایمنی، محافظ سر و گردن آن قابلیت تنظیم و کنترل دلخواه دارند.
  • و همچنین نقاط مختلف مانند تشک های پشتی و نشیمنگاه این ویلچرهه قابل جداسازی و شستشو می باشند.

این ویژگی های خاص باعث شده که در بین افراد و اماکنی مانند خانه سالمندان، اماکن درمانی و بیمارستان‌ها، افراد معلول در خانه و برخی موارد دیگر قابل استفاده باشد.

امکان ایستادن و چرخش به طرفین با ویلچر ایستا

ویلچر ایستا levo تمام برقی..

از آنجایی که بزرگترین مشکل افراد ناتوان در حرکت ایستادن و فراهم کردن نیازهای شخصی است. می‌توان گفت ویلچرهای ایستایی معجزه‌ای در زندگی این افراد محسوب می شود.

این ویلچر ها در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می شوند و هر کدام به نحوی حرکت و انجام کار ها را برای افراد قطع نخاع راحت تر می کنند‌. همانطور که پیش از این گفتیم ویلچرهای ایستایی در سه مدل ساخته می‌شوند.

  • نوع مکانیکی: آن که بدون جک و اهرم می باشد، هرچند این ویلچر نیاز به نیروی فیزیکی دارد اما در عوض نیاز به شارژ کردن ندارد و در مواقعی که نیروی برق در دسترس نیست به راحتی قابل استفاده است.
  •  ویلچر های نیمه اتوماتیک: مدل دیگری هستند که معمولاً در حرکت به سمت جلو به صورت فیزیکی و دستی کار می کنند. اما برای۰ حالت ایستادن از نیروی الکتریکی و جک استفاده می شود‌.
  • ویلچرهای فول اتوماتیک: نوع ویژه فول برقی بوده که تمام حرکت ها، ایستادن و چرخش ها به وسیله این ویلچر توسط نیروی برق و اهرم انجام می شود.

این ویلچر ها علاوه بر فراهم کردن امکان حرکت برای افرادی که این اتفاق را یک معجزه در زندگی می دانند مزایای مختلفی دارد به طور مثال:

  • روحیه و اعتماد به نفس افراد ضعیف را بهبود می بخشد از سکون و خستگی های ناشی از عدم حرکت جلوگیری می کند
  • باعث رفع خستگی و خواب رفتگی بدن می شود
  • با حرکت اندام ها تا حدودی باعث تقویت و جلوگیری از پوکی استخوان و زخم بستر می شود
  • همچنین استفاده از این وسایل باعث می شود که افراد ناتوان بتوانند بخشی از نیازهای خود را به راحتی و بدون متکی شدن به دیگران انجام دهند.

نحوه سفارش ویلچر ایستا

ایستا

در مورد سفارش ویلچر بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا توانایی ها و نیازهای شخص مورد نظر خود را با یک پزشک و متخصص مورد بررسی قرار دهید. با این کار شما با آگاهی کامل و با علم بر مشکلات و توانایی های بیمار خود اقدام به خرید ویلچر کنید.

با این کار شما می‌توانید با توجه به توانایی ها و قابلیت های فرد معلول بهترین و مخصوص ترین وسیله حرکتی را برای خریداری کنید.‌ پس از این کار لازم است شما تمام شناخت و اطلاعات کافی را از انواع مارکها و برندهای مختلف در زمینه خرید ویلچر مورد بررسی قرار دهید.

این کار به شما کمک می کند که بهترین ویلچر را در میان طرح ها و انواع مختلف آن از لحاظ کارایی، قیمت، وزن، قابلیت ها و کاربرد های متفاوت ویلچر ها را شناسایی و انتخاب کنید.

پس از اینکه کالای مورد نظر خود را انتخاب کردید می‌توانید این محصول را به طور مستقیم و یا به صورت اینترنتی سفارش داده و خریداری کنید. زمان خرید ویلچر برقی شما می توانید تمام نکات ایمنی، نوع کار و تمامی سوال های خود را در زمینه ویلچر از طریق مشاوران فروش و یا دفترچه راهنمایی که همراه با ویلچر ارائه می‌شود به دست بیاورید. از این طریق می توانید از صندلی های برقی برای عزیزان خود بهترین کارایی و بیشترین میزان رفاه را فراهم کنید.

درباره ی mohsen

مطلب پیشنهادی

ویلچر برقی تاشو بتا 25 - 7

ویلچر برقی بتا 25 فراتک، خریدی مطمئن

Warning: Undefined array key "file" in /home/bersooco/domains/bersooco.com/public_html/wp-includes/media.php on line 1723 خرید ویلچر برقی بتا 25 با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت. هم اکنون می‌توانید به …

2 دیدگاه

  1. سلام من برادرم قطع نخاع هست ولی خودش میتواند بزحمت بنشیند وغلت بزند ویلچربرقی دارد چه وسیله ای برای ایشان توصیه میشود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *